بالون » بازاریابی » نرم افزار crm

نرم افزار crm و معیارهای انتخاب سی آر ام

نرم افزار crm چیست؟

نرم افزار Customer Relationship Management  که مخففش crm است و با همین عبارت در بین صاحب کاران، شهرت پیدا کرده است، یکی از یک ابزار مدیریت بازاریابی است که بهترین و کارسازترین بازدهی را برای ایجاد و مدیریت ارتباط با مشتریان دارد. در حقیقت نرم افزار CRM به کلیه کسب و کارهایی که با تعداد بالایی از مشتریان در ارتباط هستند، کمک می کند تا به صورت مدیریت شده با مشتریان خود تعامل برقرار کنند. از فروش گرفته تا ثبت و پیگیری سفارشات، همگی با نرم افزار سی ار ام قابل انجام شدن می باشد.

نرم افزار crm

چرا داشتن نرم افزار CRM برای شما صاحبان کسب و کار ضروری است؟

از آنجایی که مشتریان عنصر اصلی بقای یک شرکت و کسب و کار می باشد؛ بنابراین، نرم افزار CRM جهت ایجاد تعاملی هوشمند با آنها و تبدیل یک مشتری به مشتری وفادار و بالقوه، بسیار ضروری می‌ شود. پس بهتر است برای بهبود کسب و کار خود با سی آر ام بیشتر آشنا شوید.

در حقیقت افزایش تنوع خدمات و کالاها، ورود به صحنه رقابت، بالا رفتن تعداد رقبا، افزایش تنوع نیازهای مشتریان و تولید انبوه محصولات و افزایش میزان تقاضای درخواست خدمات، همگی باعث شده تا اهمیت استفاده از نرم افزار CRM بالا رود. این نرم افزار قدرتمند به شکل هوشندانه و به روزی تمامی اتفاقات و رویداد‌هایی که با مشتریان در ارتباط است، مدیریت شود. از آنجایی که در نرم افزار CRM شاهد یک دید کامل و وسیع همراه با درک مسائل جزئی هستیم؛ بنابراین سازمان ‌ها جهت توسعه، ارتقا و حفظ وجه کسب و کار خود باید از نرم افزار سی آر ام استفاده کنند.

هدف نرم افزار CRM برای شرکت های B2C

شرکت‌ هایی که مدل کسب و کارشان B2C ( مدل تجارت به مشتری) است برای ایجاد یک چشم انداز از مدل درآمدی خود به نرم افزار سی ار ام نیاز دارند. به طور مثال: طلافروشی ها، فروشگاه های بزرگ مواد غذایی، شرکت های خدمات منزل، املاکی ‌ها و … جز این دسته از مدل کسب و کار محسوب می ‌شوند. از جمله اموری که با نرم افزارCRM می ‌توان انجام داد؛ عبارتند از :

  • ذخیره اطلاعات مشتری شرکت ( نام، نام خانوادگی، جنسیت، شماره ثابت، شماره همراه، آدرس ایمیل و …)
  • ثبت کلیه اطلاعات و درخواست های مورد نیاز ( نام مشتری، نوع درخواستی، مشخص کردن دسته بندی کالا و یا خدمات، تاریخ ارائه، تاریخ ثبت درخواست، علت لغو درخواست ‌ها و …)
  • ارسال ایمیل به طیف وسیعی از مشتریان هدف
  • برقراری تماس تلفنی با مشتریان برای پیگیری

این‌ها حداقل کارهایی است که با نرم افزار سی ار ام انجام می ‌شود. با بررسی این نرم افزارها می ‌توان از قابلیت های بیشتر آن برای ایجاد تعاملی هوشمندانه تر و تجزیه و تحلیل رفتار مشتریان بهره برد.

هدف نرم افزار CRM برای شرکت های B2B

شرکت هایی که مدل تجارت آن‌ ها B2B ( مدل کسب و کار تجارت به تجارت) می باشد؛ همچون شرکت های B2C، به جهت مدیریت خدمات و فروش کالاهای خود به نرم افزار CRM نیاز پیدا خواهند کرد.شرکت‌ های نرم افزاری، حسابداری و … در این دسته از مدل کسب و کار قرار می‌ گیرد. با استفاده از نرم افزار CRM می ‌توان روند ثبت نام کاربران، خدمات، میزان خرده فروشی و عمده فروشی را مدیریت کنند. قابل ذکر است که کسب و کارهای متعددی وجود دارند که در دو دسته B2B وB2C جای نمی ‌گیرند، اما استفاده از نرم افزار CRM برای آن‌ ها مزیت ‌های زیادی را در پی خواهد داشت.

 مزیت ‌های نرم افزار crm به طور خلاصه:

  • جمع ‌آوری و یکپارچه سازی اطلاعات مشتری و ایجاد سهولت برای دسترسی به آن ها.
  • بالا بردن فرصت ‌های فروش و سود آوری بیشتر
  • آگاهی از وضعیت درخواست‌ ها و تصمیم‌ گیری موثر
  • پیش ‌بینی از وضعیت درخواست‌ ها
  • هماهنگ سازی بین دو بخش بازاریابی و فروش یک شرکت
  • افزایش نرخ بازگشت سرمایه
  • تبدیل مشتری به مشتری وفادار
  • بالا رفتن سرعت گردآوری اطلاعات بر اساس فیلد بندی

معیارهای مهم انتخاب نرم افزار crm

  • داشتن بخشی پیشرفته جهت ثبت کلیه اطلاعات مشتریان، ضبط مکالمات و مکاتبات آن ها
  • داشتن یک اتوماسیون بازاریابی و فروش هوشمند و قابل درک از لحظه پیدا کردن مشتری تا ارائه فاکتور
  • ارائه خدمات پس از فروش کالا و امکان ارائه خدمات پشتیبانی با ابزارهای همچون سیستم گارانتی، بخش سوالات رایج، سیستم پورتال مشتریان و … .
  • داشتن اتوماسیون گردش کار جهت انجام فعالیت های دوره ای بدون کوچک ترین دخالت نیروی انسانی با استفاده از این اتوماسیون، کارهای تکراری از سوی مسئولان حذف شده و در زمان صرفه جویی خواهد شد.
  • وجود سیستم مدیریت موجودی انبار محصولات جهت هماهنگ سازی و یکپارچه کردن واحدهای فروش با گروه تامین و پشتیبانی
  • امکان مدیریت پروژه های سازمان توسط ایجاد چارت فروش و ارائه خدمات، ارجاع دادن وظایف به مسئولان مربوطه در شرکت و بسیاری موارد دیگر در یک دوره زمانی مشخص
  • امکان اتصال نرم افزار سی آر ام به سایت شرکت، جهت ثبت و پیگیری خودکار درخواست های مشتریان سایت در نرم افزار سی آر ام.
  • امکان ارسال پیامک، ایمیل، فکس و … به صورت دسته جمعی بر اساس هدف مورد نظر
  • گزارش دهی دقیق، به روز و کامل به صورت دوره ای جهت بررسی روند فروش و همچنین تعیین استراتژی ‌های متفاوت
  • دارا بودن نسخه موبایل جهت دسترسی آسان تر به داده ها و انجام عملیات فوری
  • داشتن فضای گرافیکی کاربر پسند و قابل درک برای کارمندان
  • اماکن توسعه نرم افزار سی آر ام جهت اضافه کردن ابزارهای جدید مورد نیاز
  • متناسب بودن قیمت خرید نرم افزار با کیفیت و تعداد امکانات بالای ارائه شده در آن
  • امکان چند زبانه کردن نرم افزارهای سی آر ام
  • وجود بخشی برای پرداخت های الکترونیکی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن