بالون » آموزش سئو
  • سئو کاری بسیار سخت نیست
  • سئو هزاران نکته ندارد
  • سئو تضمینی غیر واقعی نیست
  • یادگیری سئو زمان زیادی نمی خواهد

در ویدئو بالا توضیح دادم که منشا برخی باورهای نادرست درباره سئو سایت چیست.

آیا سئوکارها افراد خارق العاده ای هستند که با زیرکی خودشان اسرار گوگل را کشف کرده اند ؟

خیر، همانطور که در ویدئو بالا توضیح دادم، به علت نبود مرجع رسمی در حوزه سئو هر کسی می تواند به راحتی ادعایی را مطرح کند و خود را سئوکار بداند.

سئوکار شدن خیلی آسان است، نه مدرک دانشگاهی می خواهد ، نه مجوز می خواهد ، نه مرجع رسمی برای رد یا تایید شما وجود دارد !!! پس کافی است چند تا اصطلاح انگلیسی یاد بگیرید و سئوکار شوید !!!

از همه مهمتر! همه سئوکار ها در قراردادی نانوشته معتقدند که سئو تضمین ندارد ! پس هر کار دلتان خواست انجام دهید، شد شد ، نشد نشد !

سئوکار

آموزش سئو به زبان ساده

اگر نتوانید چیزی را به سادگی توضیح دهید، پس هنوز خوب آن را متوجه نشده اید.

آلبرت انیشتین

بر خلاف تصور عموم و باوری که اقلب سئوکارها در ذهن مردم ایجاد کرده اند سئو نه تنها کار سختی نیست بلکه بسیار ساده و جذاب است. شاید با خود فکر کنید هزار نکته و ترفند باید یاد بگیرید تا یک سئوکار حرفه ای شوید ولی من به شما آموزش می دهم که چطور در کمترین زمان ممکن بهترین نتایج را از سئو سایتتان بگیرید.

آلبرت انیشتین

آموزش رایگان سئو

در این بخش ، مفاهیم بنیادی و اصلی سئو به صورت یکجا و گام به گام برای رسیدن به رتبه 1 آورده شده است. دقت داشته باشید با خواندن همین مقاله می توانید 50 درصد مسیر یادگیری سئو را طی کنید. برای بررسی های جزئی تر به مقالات مرتبط در همین صفحه مراجعه کنید.

این آموزش همواره به روز رسانی می شود و اطلاعات تازه و درست در آن قرار می گیرد.

سئو چیست؟

سئو تلفظ فارسی کلمه SEO (بخوانید اس ای اٌ) است که آن هم مخفف عبارت Search Engine Optimization می باشد. معنی این عبارت بهینه سازی برای موتور های جستجو است و مفهوم آن به ساده ترین زبان ممکن یعنی اینکه کاری کنیم موتور های جستجو سایت ما را در رتبه بالاتری نسبت به سایر سایت های رقیب قرار دهند. فایده این کار هم این است که اغلب کاربران تنها رو نتایج بالایی کلیک می کنند و هرچه قدر رتبه کمتری در نتایج داشته باشیم عملا بازدید کننده کمتری به سایت ما خواهد آمد.

یادگیری سئو یا برونسپاری ؟

پاسخ به این سوال ساده است، به طور کلی میتوان گفت اگر فقط یک بار به سئو نیاز دارید و یک سئوکار خوب را می شناسید یا می توانید پیدا کنید (واقعا کم است) و مشکلی با پرداخت دستمزد سئوکار خوب ندارید بهتر است برونسپاری کنید. هر چند برای تشخیص یک سئوکار خوب باید مقدمات سئو را بدانید وگرنه سرمایه و از همه مهمتر زمان شما از بین خواهد رفت.

در سایر موارد پیشنهاد من حتما یادگیری سئو است، این یک صنعت رو به رشد است و روز به روز مهمتر می شود.

سئو یا گوگل ادوردز

واقعیت این است که اگر بحث پول در میان نباشد می توانید از گوگل ادوردز استفاده کنید، ولی معمولا زمانی که می خواهیم بازدید کننده داشته باشیم احتمالا قصد کسب درآمد از آن بازدید کنندگان را داریم. ولی هزینه گوگل ادوردز معمولا آنقدر زیاد است که یا توجیه اقتصادی ندارد و یا بخش قابل ملاحظه ای از درآمد شما را می گیرد. از طرف دیگر از واقعا بتوانید سایت خود را به خوبی سئو کنید، بازدیدکنندگان بسیار زیادی به صورت رایگان به دست می آورید و این بسیار ارزشمند و درآمد زا است.

یادگیری سئو یا اینستاگرام؟

این سوالی است که این روزها خیلی زیاد پرسیده می شود. شاید هم به این صورت مطرح شود که سایت مهمتر است یا اینستاگرام؟

واقعیت این است که به نظر من این سوال اساسا اشتباه است. اینستاگرام تنها یک ابزاری کمکی است، با کلی محدودیت که فقط می تواند به سایت شما کمک کند. پس مقایسه آن با یک وب سایت یا سئو سایت که در دنیای امروز، اصلی ترین و منعطف ترین ابزار بازاریابی و فروش هر بیزینسی هستند کار صحیحی نیست.

از طرفی احتمالا خود شما هم شاهد بوده اید که در طول سالیان گذشته چه شبکه های اجتماعی آمده و رفته اند، بعضیها هنوز هستند اما مانند گذشته کارایی ندارند و بخش قابل توجهی از بازار خود را به جایگزین ها داده اند.اتاق های چت یاهو را یادتان هست؟ پیام رسان نیمباز (Nimbuzz) را چطور، روزهای طلایی فیسبوک و سرنوشت تلگرام و سایر موارد مشابه؟

نمی توانیم بگوییم بشر پیشرفت نمی کند و چیزی بهتر از اینستاگرام ارائه نخواهد شد. قطعا بشر پیشرفت می کند و شبکه های اجتماعی قوی تر ارائه می شوند و اینستاگرام هم مانند سایر شبکه های اجتماعی کمرنگ تر خواهد شد. اما در طول تمام سالهای گذشته چیزی که همواره وجود داشته و آن هم دائما رشد کرده است ولی جای خود را به شبکه های اجتماعی نداده، موتور های جستجو بوده اند. پس با این توضیحات تصمیم برای اینکه می خواهید وقت خود را صرف کدامیک کنید با شما است.

مهمترین کار در سئو سایت

سوال جالبی که همه می پرسند، پاسخ آن هم مهم است ولی باید خیلی به آن دقت کنید. خب همانطور که احتمالا شنیده اید تولید محتوا مهم ترین کار در سئو یک سایت است. اما این کار لازم، ولی کافی نیست. یعنی برای سئو سایت باید علاوه بر تولید محتوای خوب کارهای دیگری هم انجام دهید. اگر بخواهیم خیلی ساده به مسئله نگاه کنیم می توانیم بگوییم علاوه بر تولید محتوای خوب باید آن را به نحو مناسب هم در سایت ارائه کنیم تا از سئو به نتیجه خوبی برسیم.

ارائه صحیح محتوا یعنی چه؟ ارائه صحیح شامل تمام کارهای می شود که انجام میدهید تا اینکه محتوای شما به بهترین شکل ممکن در اختیار کاربران و گوگل قرار بگیرد و اعتماد کاربران و گوگل نسبت به محتوای شما جلب شود. این کار شامل توجه به نیاز های کاربران ، توجه به دستورالعمل ها و الگوریتم های گوگل و رعایت قوانین گوگل می شود.

نیاز کاربر در سئو سایت

منظور این است که کاربری که وارد سایت شما می شود ، احتمالا به آنجا نیامده تا شما از بیزینس خودتان برای او تعریف کنید و بگویید که چنین هستید و چنان ! معمولا کاربران سوالی دارند، سرویسی می خواند ، کالایی می خواهند و یا هر نیاز دیگری که شما باید اول به نیاز آنها توجه کنید

کاربران شما متخصصان کامپیوتر نیستند که به صورت حرفه ای تمام سایت شما را جستجو کنند تا بتوانند محتوای مورد نظر خودشان را پیدا کنند، اگر هم این توانایی را داشته باشند احتمالا آنقدر وقت ندارند که این کار را انجام دهند. پس باید محتوا را به صورتی در سایت ارائه دهید که در کمترین زمان ممکن به چیزی که می خواهند برسند.

کاربران عجول هستند، اگر سایتتان دیر باز شود سریعا از آن خارج می شوند، آنها حتی حوصله چند ثانیه تحمل بیشتر را ندارند. پس بهینه سازی سرعت سایت هم یکی دیگر از نیازهای کاربرانتان هست.

مغز انسانها در زمان مواجهه با پیچیدگی خسته می شود و کار را رها می کند. تا جایی که می توانید سایت ساده و راحتی طراحی کنید و کاربران را خسته نکنید. داشتن سایت هایی با ظاهر خیلی شلوغ برای شما به عنوان مالک کسب و کار جذاب است ولی برای کاربری که به دنبال محتوای مورد نظرش می گردد فقط یک مزاحم و مایه دردسر است.

اینها بخشی از موارد واضح و کلی بود، ولی نهایتا باید بدانید که شما با انسانها طرف هستید و شناختن خواسته انسانها بر حسب مورد نیاز به توجه و بررسی بیشتری دارد. مباحثی مانند اقتصاد رفتاری ، پرسونا و بازاریابی هم در این مسیر می تواند به شما کمک کند.

آموزش سئو تکنیکال

خب تا اینجا در مورد کیفیت محتوا و توجه به کاربر در هنگام سئو سایت صحبت کردیم. حالا می خواهیم در مورد توجه به دستورالعمل ها و الگوریتم های گوگل صحبت کنیم. این مباحث معمولا تحت عنوان سئو تکنیکال مطرح می شوند.

دقت کنید مباحثی که در اینجا مطرح میکنیم همگی با استناد به خود گوگل است و هیچ مورد از صحبتهای بی پایه و اساسی که در مورد سئو مطرح شده است در اینجا ارائه نمی شود. پس با خیال راحت به اینها توجه کنید. در بخش پایانی این مقاله به مطرح کردن باورها و افکار بی اساس در مورد سئو می پردازیم.

اصطلاحات مهم سئو

اولین قدم برای آموزش سئو تکنیکال این است که اصلاحات مهم سئو را بدانید. در ادامه اصطلاحات رسمی و مهم سئو توضیح داده شده است.

ایندکس چیست؟

ایندکس یک فهرست در گوگل است که محتوا و آدرس صفحات را در آن ذخیره می کند. وقتی میگوییم گوگل صفحه ای را ایندکس کرده، یعنی محتوای آن را با استفاده از ربات های خودش خوانده است و در فهرست خودش ذخیره کرده است. بعد از اینکه گوگل صفحه ای را ایندکس کرد، اگر محتوای آن برای کلمه ای مناسب باشد در نتایج نشان می دهد.

خزش (Crawl) یعنی چه؟

فرآیند پیدا کردن صفحات جدید یا صفحات آپدیت شده را خزش می گویند. گوگل با دنبال کردن لینک ها ، بررسی سایت مپ سایت ها و خیلی روشهای دیگر صفحات به دنبال صفحات جدید و به روز شده می گردد و اگر مناسب باشند آنها را ایندکس میکند.

خزنده گوگل چیست؟

.نرم افزار اتوماتیک گوگل که کار خزش و ایندکس سایتها را انجام میدهد

ربات گوگل چیست؟

نام عمومی خزنه گوگل است که اغلب اوقات استفاده می شود. ربات گوگل دائما در حال خزش صفحات اینترنتی است.

آموزش سئو محتوا

خب در این بخش می خواهیم مهمترین مباحث در نوشتن یک محتوای خوب از نظر سئو تکنیکال را مطرح کنیم.

نوشتن عنوان (title) مناسب

عنوان صفحات سایت یکی از مهمترین پارامترهای در سئو سایت است. عنوان در تگ <title> عنوان </title> قرار می گیرد و در بالای مرورگر نمایش داده می شود. در اکثر مواقع اگر عنوان مناسبی برای صفحه نوشته باشید در نتایج گوگل هم همین عنوان نمایش داده می شود.

در ادامه نکات مهم برای نوشتن عنوان مناسب را مطرح می کنیم.

عنوان باید محتوای صفحه را به دقت توضیح دهد

عنوان را به گونه ای بنویسید که به صورت ساده و درست محتوای مربوط به صفحه را مشخص کند. از نوشتن عنوانی که به محتوای صفحه بی ارتباط است پرهیز کنید و از عباراتی مانند “صفحه جدید” یا “بدون عنوان” یا غیره استفاده نکنید.

عنوان باید منحصر به فرد باشد

برای هر صفحه از سایت باید عنوان منحصر به فرد همان صفحه را بنویسید تا گوگل بتوانید تفاوت بین صفحات را تشخیص دهد.

به هیچ وجه از یک عنوان یکسان برای همه صفحات سایت یا حتی برای دسته ای از صفحات استفاده نکنید.

عنوان را مختصر و مفید بنویسید

عنوان باید مختصر و مفید باشد به صورتی که به کاربر واقعا کمک کند. اگر عنوان خیلی طولانی باشد یا اینکه به محتوای صفحه مرتبط نباشد گوگل ممکن است بخشی از آن را نشان دهد یا با چیز دیگر از محتوای صفحه آن را جایگزین کند.

از نوشتن عنوان های طولانی که به کاربر کمک نمی کند، خودداری کنید. همچنین از تکرار بی مورد کلمات کلیدی در عنوان صفحه بپرهیزید.

متا توضیحات ( description )

متا توضیحات یا description توضیح مختصری در باره محتوای صفحه است. این توضیح در کدهای صفحه قرار می گیرد و برای موتور های جستجو کاربرد دارد. موتورهای جستجو ممکن است این توضیح را به کاربران در هنگام سرچ کردن نشان دهند و ممن هم هست که بخش دیگری از صفحه را مناسب بدانند و به کاربر نشان دهند. در هر صورت شما باید توضیحات متا را در حدود 160 کاراکتر بنویسید به صورتی که به خوبی محتوای صفحه را توضیح دهد. دقت کنید که توضیحات متا هم باید برای هر صفحه منحصر به فرد باشد و از نوشتن توضیحات یکسان برای صفحات مختلف خودداری کنید. ضمنا واضح است که نباید کلمات کلیدی را بی مورد در توضیحات متا تکرار کنید.

استفاده از تیتر ها (تگ h)

تصور کنید که می خواهید یک فهرست تهیه کنید و با این فرض شروع به استفاده از تگ های h1 تا h6 کنید.

دقت کنید که در هنگام استفاده از تیتر ها آنها را به ترتیب شماره استفاده کنید. لازم نیست که حتما از همه شماره ها استفاده کنید مثلا ممکن است فقط h1 و h2 برای محتوای شما کافی باشد.

در استفاده از h ها زیاده روی نکنید و فقط برای تیتر های مهم از آنها استفاده کنید. همچنین دقت داشته باشید که نباید متن های خیلی طولانی که مشخص کننده تیتر خاصی نیستند را تگ h قرار بدهید.

سلسله مراتب و دسترسی

URL ها

موتور های جستجو برای اینکه بتوانند یک محتوا را به درستی ایندکس کنند باید آن محتوا در یک URL منحصر به فرد ارائه شده باشد. پیشنهاد گوگل این است که تاجای ممکن از https برای سایت استفاده کنید. همچنین توجه داشته باشید که نسخه www بدون www سایت از نظر گوگل متفاوت هستند. بنابر این زمانی که سایتی را به سرچ کنسول اضافه می کنید (آموزش ثبت سایت در سرچ کنسول گوگل) بهتر است هر 4 حالت ممکن را به سرچ کنسول اضافه کنید. نکته بعدی که باید در نظر داشته باشید این است که از نظر گوگل URL هایی که آخرشان کاراکتر ( / ) داشته باشند با آنهایی که ندارند فرق میکنند و 2 URL جدا محسوب می شوند.

بنابر این همواره تنظیمات سایت را به گونه ای انجام دهید که صفحات سایت روی یک حالت واحد باز شوند و بقیه حالت ها به نسخه مورد نظر شما ریدایرکت شوند. مثلا در سایت بالون وقتی آدرس ( آموزش-سئو/http://www.balon.ir ) را وارد کنید به نسخه مورد نظر ما یعنی ( /آموزش-سئو/https://balon.ir ) منتقل خواهید شد.

نحوه دسترسی و ارتباط صفحات سایت

باید توجه داشته باشید که چطور صفحات سایت را مدیریت و دسته بندی میکنید زیرا انجام درست آن به کاربران کمک میکند که زودتر مطالب مورد نظر خود را پیدا کنند. همچنین نحوه دسته بندی و ارتباط صفحات به موتور های جستجو کمک می کند که متوجه شوند از نظر مالک سایت چه صفحاتی مهمتر هستند و هر صفحه به طور کلی چه جایگاهی نسبت به کل سایت دارد.

(breadcrumb) بردکرامب

بردکرامب خطی از چند لینک داخلی است که کاربران کمک می کند تا به راحتی به دسته های بالاتر محتوایی که در آن قرار دارند بروند. در بردکرامب معمولا به صفحه اصلی سایت و دسته بندی های بالاتر مطلب لینک وجود دارد.

breadcrumb بردکرامب
نمونه یک بردکرامب breadcrumb

تاثیر دامنه بر سئو

یکی از سوالاتی که همیشه ذهن افراد را به خود مشغول می کند این است که آیا دامنه بر سئو سایت تاثیر دارد یا نه. پاسخ این است که بله و قطعا تاثیر دارد. بنابر این باید در هنگام انتخاب یک دامنه موارد مربوط را به درستی تحلیل و سپس دامنه مورد نظر را انتخاب کنید. در ادامه این موارد را بررسی می کنیم.

دامنه com یا ir

یکی از مواردی که بیشتری تاثیر دامنه را در سئو سایت دارد پسوند دامنه است. در ویدئو زیر این موضوع را به صورت کامل توضیح داده ام. دقت کنید که مسئله فراتر از انتخاب دامنه دات کام یا دات آی آر است پس حتما ویدئو را با دقت ببینید.

لیست دامنه های کشوری (Country Code) که گوگل در حال حاضر آنها را عمومی (Generic) در نظر می گیرد

Generic Country Code Top Level Domains (ccTLDs): .ad     .as     .bz     .cc     .cd     .co     .dj     .fm     .io     .la     .me     .ms     .nu     .sc     .sr     .su     .tv     .tk     .ws
تاثیر سابقه و تاریخچه دامنه بر سئو سایت

مورد دیگری که می تواند بر روی سئو یک سایت تاثیر داشته باشد سابقه، تاریخچه و فعالیت های گذشته یک سایت است. میزان و نحوه تاثیر این مورد نیز در ویدئو زیر بیان شده است.

مقالات، پادکست و فیلم آموزش سئو

هنگام استفاده از آموزش های رایگان سئو در سایت های مختلف به یک نکته مهم توجه داشته باشید، اکثر آموزش های رایگان سئو صرفا ترجمه های منابع لاتین است که جهت تولید محتوا در سایت ها ارائه شده است که اغلب آنها درست نیستند و شما را به راه های اشتباه و بی فایده می کشاند.

5 سایت بی خاصیت اما معروف آموزش رایگان سئو

نمی خوام بگم همه مطالب این سایت ها بی فایده است ولی پیدا کردن مطلب درست و ارزشمند در آنها مانند پیدا کردن سوزن در انبار کاه است.

همانطور که میبینید اکثر این سایت ها فروشنده ابزارهای سئو هستند یا برگزار کننده سمینار و وبینار و دوره سئو. بنابر این برای اینکه شما را تبدیل به یک منبع درآمد دائمی برای خود کنند بهترین راه ارائه دریایی از اطلاعات و بزرگ جلوه دادن فرآیند سئو سایت است.

به جرات می توان گفت 99 درصد مطالب مربوط به آموزش سئو در سایت های فارسی زبان هم ترجمه این 5 سایت است.

حتی عده ای مطالب همین سایت ها را ترجمه و در قالب دوره های چند میلیونی سئو می فروشند.

جالب است که در هیچ کدام از این سایتها، به هیچ عنوان نکات کلیدی و ارزشمندی ارائه نشده است.

کمتر بخوانید و بیشتر یاد بگیرید

همانطور که در ویدئو بالا هم توضیح دادم به شدت تلاش میکنم مقالاتی که تحت عنوان آموزش رایگان سئو در سایت قرار میگیرد واقعا مهم و مفید باشد تا وقت شما بیهوده گرفته نشود.

این مقالات، پادکست و فیلم ها نتیجه سالها مطالعه ، تحقیق و بررسی است که به صورت رایگان در اختیار شما قرار میگیرد.

اصل گرایی در آموزش سئو

واضح است که پارامترهای نسبتا زیادی در تعیین رتبه یک سایت تاثیر دارند. ولی آیا میزان تاثیر همه آنها برابر است؟

خیر

پس منطقی نیست که روی همه آنها وقت بگذارید. کاری که باید انجام دهید پیدا کردن پارامترهای مهم است.

من در دوره آموزشی سئوکار خبره این موارد مهم را آموزش میدهم.

مواردی که خودم هم در پروژه ها روی آنها تمرکز میکنم و علی رقم آگاهی از تاثیر کوچک بعضی پارامترهای دیگر به هیچ عنوان وقت خود را صرف آنها نمیکنم.

سوالی که شاید پیش بیاید این است که آیا با این روش می توانیم به نتایج برتر برسیم.

بله حتما، در واقع این تنها روش مطمئن است که می توانیم به نتیجه برسیم، به دلیل اینکه ما مسایل مهم را تا بیشترین حد ممکن خوب انجام میدهیم و پارامترهای مهم آنقدر تاثیرشان بالا است که عملا تاثیر موارد ناچیز را از بین میبرند. در واقع اگر وقت خود را برای هر چیزی که ممکن است اثر داشته باشد صرف کنید، به نتیجه مورد نظر نخواهید رسید.

من بعد از سالها فعالیت وقت گیر روی تمام پارامترها ، بارها و بارها به این نتیجه رسیدم که وقت صرف کردن روی آنها اصلا نتیجه ارزشمندی نداشته است

یکی از آنها توجه بیش از حد به موضوع افزایش سرعت سایت است.

من مدتها سایتهایی را با قالب اختصاصی و پیج اسپید 100 درصد در موبایل و دسکتاپ طراحی می کردم

با این تصور که این مورد می تواند تاثیر چشمگیری داشته باشد

اما بعد از بررسی چندین پروژه به این نتیجه رسیدم که با یک قالب معمولی وردپرس و یک بهینه سازی نرمال زمان کمتری صرف سرعت سایت می شود، اما نتیجه عملا تفاوتی ندارد و با صرف آن زمان روی سایر پارامترهای مهمتر می توانستم نتایج بسیار بهتری بدست آورم.

پارامترهای مهمتر را پیدا کردم، که تعدادشان بسیار کمتر بود و کارهای بهتری روی آنها انجام دادم و به نتایج بهتری هم رسیدم.

آموزش سئو وردپرس

قبل از اینکه در مورد آموزش سئو وردپرس توضیح بدهم، بهتر است این نکته را در نظر داشته باشید که اصول سئو در همه سایت ها یکسان است و زمانی که صحبت از آموزش سئو وردپرس میکنم منظور نکات و روش های پیاده سازی این اصول در سیستم وردپرس است. در همین راستا هم در آموزش های رایگان سایت مطالب ارزشمندی برای سئو وردپرس ارائه شده و هم در یک جلسه از دوره سئوکار خبره به ارائه نکات مربوط به سئو وردپرس پرداخته ام.

دوره آموزش سئو غیر حضوری سئوکار خبره

دوره سئوکار خبره بهترین دوره آموزش سئو است که توسط میلاد یزدان پرست (موسس و مدیر بالون) تهیه شده است. میلاد یزدان پرست دارای بیش از 12 سال سابقه واقعی فعالیت در حوزه سئو و بهینه سازی سایت است و خیلی ها او را به عنوان بهترین سئوکار ایران و جهان قبول دارند.

این دوره پیشرفته سئو به صورت ویدئویی و کاملا غیر حضوری است. نکته مهم اینکه تمام ویدئو های این دوره به صورت اختصاصی برای آموزش غیر حضوری ضبط شده اند و به شما در مسیر تبدیل شدن به یک سئوکار خبره کمک می کنند.

مدت زمان دوره حدود 10 ساعت است و نحوه آموزش را در ویدئو زیر می توانید مشاهده بفرمایید

ویدئو بخش هایی از دوره سئوکار خبره

نسخه کم حجم – زمان 3 دقیقه و 54 ثانیه

دانش فنی لازم قبل از آموزش سئو

تنها کافی است قبل از شرکت در دوره آموزش سئو به کار کردن با سایت تسلط داشته باشید. نیاز به دانش کد نویسی نیست. جالب است بدانید تجربه من نشان داده که خیلی از دوستان موفق در حوزه، سئو دانش کدنویسی نداشته اند. دلیل آن هم این است که معمولا برنامه نویس ها به دلیل داشتن این دانش وقت و انرژی زیادی را صرف کدهای سایت خود می کنند، و به همین دلیل کمتر به پارامترهای مهمتر توجه می کنند. ولی افرادی که برنامه نویس نیستند، وقت خود را روی پارامترهای دیگر می گذارند که بسیار مهمتر هستند و معمولا بهتر هم نتیجه می گیرند. واقعیت این است که کدهای سایت بخش کوچکی از سئو سایت است.

چه مباحثی در دوره سئوکار خبره مطرح می شود

کمتر ولی بهتر ! واقعا اجرای کمتر ولی بهتر کار سختی است. 80 درصدی زمانی که صرف تهیه این دوره شده برای انتخاب مباحث بوده. قطعا همه شما میدانید که ارائه حجم زیادی از مباحث (که واقعا همه آنها اهمیت ندارند) و اعلام اینکه یک دوره چندین و چند ساعته داریم، شاید از دید بازاریابی، و فروش محصول خیلی بهتر باشد، ولی چند عیب اساسی دارد

  • حجم زیاد باعث می شود موضوعات مهم کمتر مورد توجه قرار بگیرند
  • از دید آموزشی کسل کننده خواهد شد و احتمالا همه آن را مشاهده نمیکنید
  • قطعا نمی توانید همه مباحث را اجرا کنید و درنتیجه ممکن است بروید سراغ موضوعات کم اهمیت

این موارد باعث می شود نتیجه مطلوب را نگیرید و این چیزی است که من اصلا نمی خواهم اتفاق بیافتد

اطلاعات تکمیلی دوره سئوکار خبره

  • دوره دارای یک سال پشتیبانی به صورت تیکت است البته همانطور که در ویدئو بالای صفحه توضیح داده شد شما خیلی زودتر در حوزه سئو به نتیجه خواهید رسید و این زمان یکسال برای از بین بردن نگرانی دانشجویان از سوالات احتمالی است که در آینده ممکن است پیش بیاید.
  • در حال حاضر خریداران این دوره امکان دسترسی مادام العمر به آپدیت ها را دارند ولی به زودی این امکان محدود خواهد شد.
  • برای استفاده از فایلهای دوره باید بعد از خرید، پلیر اختصاصی را دانلود و نصب کرده و با کد لاسینسی که در اختیار شما قرار میگیرد از دوره استفاده نمایید.
  • امکان فعالسازی دوره فقط بر روی یک دستگاه وجود دارد و در حال حاضر سیستم های ویندوز و اندروید پشتیبانی می شود

به بالای صفحه بردن