بالون » دسته‌بندی نشده » گوگل ادوردز

گوگل ادوردز

استفاده از گوگل ادوردز بهترین تصمیمی است که برای کسب و کار خود می‌گیرید. گوگل ادوردز یا گوگل ادز، سیستم تبلیغاتی شرکت گوگل است و به کمک ابزارهای مختلف گوگل به شما این امکان را می‌دهد که هنگام جستجوی کلمات کلیدی مرتبط، محصولات و خدمات خود را تبلیغ کنید.

گوگل ادوردز چیست؟

مردم برای جستجو 3.5 میلیارد بار در روز از موتور جستجوگر گوگل استفاده می‌کنند. این به این معنی است که با هر جستجو یک شانس برای دیده شدن کسب و کار شما وجود دارد.

گوگل ادز (Google Ads) یا همان جی ادز پلتفرم تبلیغات آنلاین پولی است. در این روش تبلیغ، شما با مشخص کردن عبارات یا کلمات کلیدی مورد نظر خود در گوگل ادوردز، درخواست می‌کنید که تبلیغاتتان برای کسانی که این عبارات را جستجو می‌کنند، نشان داده شود. البته لازم به ذکر است که گوگل از بین وبسایت‌های مختلف درخواست کننده، بر اساس الگوریتم های خاص خودش، برخی از تبلیغ‌ها را در صدر لیست جستجو به کاربران نشان می‌دهد و برخی را پایین تر و البته این ترتیب با توجه به عوامل مختلف اغلب تغییر می کند . برای درک این رتبه‌بندی‌ها، بیایید نگاهی به نحوه عملکرد گوگل ادز بیاندازیم.

چه زمانی از تبلیغ گوگل استفاده کنیم

استفاده از گوگل ادوردز یک روش سریع و البته نسبتا هزینه بر است. به خصوص در کلماتی که رقابت زیاد می شود این هزینه واقعا بالا است.

بنابر این به عنوان یک استراتژی کوتاه مدت یا یک استراتژی بلند مدت اما کمکی می توانید از آن استفاده کنید.

ولی برای برنامه های طولانی مدت در حوزه دیجیتال مارکتینگ بهترین و به صرفه ترین گزینه، سئو سایت و بازاریابی محتوا هستند.

آموزش سئو و آموزش تولید محتوا به صورت کامل در سایت بالون ارائه شده است.

نحوه عملکرد گوگل ادورز به چه صورت است؟

گوگل ادز تحت عنوان یک مدل پرداخت به ازای کلیک (PPC) عمل می‌کند. یعنی تبلیغ‌کنندگان کلمه کلیدی کسب و کار خود را در گوگل هدف قرار داده و برای کلمه کلیدی خود پیشنهاد مزایده می‌دهند، چراکه قطعاً رقبای آنان نیز خواستار این کلمات کلیدی هستند. باتوجه به اینکه گوگل ادز سیستم پرداخت به ازای کلیک (PPC) دارد؛ شما به ازای هر کلیکی که کاربر بر روی تبلیغتان انجام دهد موظف به پرداخت هزینه هستید. بنابراین در مزایده باید بالاترین قیمت را پیشنهاد دهید تا از رقبایتان سبقت بگیرید. یادآور می شوم که مبلغ پیشنهادی شما تنها عامل تعیین کننده نیست و عوامل دیگری هم در میزان و رتبه نمایش تبلیغ شما وجود دارد که جلوتر در مورد آنها صحبت میکنیم.

تبلیغ‌ها به شکل متن کوتاهی ظاهر شده و شامل دو عنوان، مختصری توضیحات و یک نماد AD در کنارشان هستند. این تبلیغ‌ها با لینک URL به سایت یا صفحه خاصی از سایت شما پیوند می‌خورند.

گوگل ادوردز

روش‌های مختلف مزایده در گوگل ادورز

تبلیغ‌کنندگان برای پیشنهادات مزایده خود سه گزینه دارند:

  • هزینه به ازای هر کلیک (CPC): زمانی که کاربر بر روی تبلیغ شما کلیک می‌کند چقدر بپردازند.
  • هزینه در هر میلیون (CPM): چقدر به ازای هر 1000 نمایشِ تبلیغات پرداخت کنند.
  • هزینه به ازای تعامل (CPE): زمانیکه کاربر یک عمل خاص را روی تبلیغ انجام دهد (ثبت نام در یک لیست، تماشای یک ویدیو و غیره) چقدر بپردازند.

بعد از تعیین هرکدام از این روش‌های پرداخت، گوگل مبلغ مزایده را از تبلیغ‌کننده گرفته و آن را با توجه به ارزیابی تبلیغ شما که آن را امتیاز کیفیت (Quality Score) می‌گویند؛ می‌سنجد. فراموش نکنید که امتیاز کیفیت، تخمینی از کیفیت تبلیغات و هدفمند بودن آن‌ها، کلمات کلیدی و انتقال صحیح کاربران به صفحات فرود شما است. تبلیغات با کیفیت بالاتر می‌تواند به قیمت‌های پایین‌تر و موقعیت‌های تبلیغاتی بهتر منجر شود. بطور کلی هر چقدر سئو سایت بهتر باشد هزینه‌های گوگل ادوردز شما نیز به شدت کاهش پیدا می‌کند.

هزینه تبلیغات در گوگل ادوردز چقدر است؟

برای تبلیغ در ابزار گوگل ادورز ابتدا نیاز به ایجاد اکانت گوگل ادوردز دارید که این اکانت‌ها به صورت رایگان در اختیار شما قرار می‌گیرند. تنها هزینه‌ای که شما باید پرداخت کنید همان هزینه‌ای است که در مزایده پیشنهاد داده‌اید، یعنی فقط به ازای کلیک بر روی تبلیغات هزینه پرداخت خواهید کرد. نرخ این هزینه با توجه به کسب و کار شما متفاوت است و در واقع چون در مزایده شرکت می‌کنید بستگی به پیشنهادات رقبای شما دارد.

بالاترین قیمت پیشنهادی در مزایده گوگل ادورز را Max CPC می‌نامند که می‌تواند برای هر کلمه یا عبارت کلیدی و یا به صورت گروهی برای هر ادگروپ (Adgroup) متفاوت باشد.

آموزش چگونه از گوگل ادورز استفاده کنیم؟

آموزش گوگل ادورز بسیار راحت است و تنها کافیست که موارد زیر را به خوبی انجام دهید:

  • اهداف و استراتژی کسب و کار خود را تعیین کرده و وارد اکانت گوگل ادورز خود کنید. کلمات کلیدی و نحوه تبلیغ با توجه به کاربرد سایت شما و استراتژی کسب و کارتان توسط گوگل پیشنهاد می‌شود.
  • با تعیین اینکه مخاطبان شما چه کسانی هستند، چه خواسته‌ای از شما دارند و چه چیزی را جستجو می‌کنند، مخاطب هدفتان را تعیین کرده و از این طریق بهترین محتوای تبلیغ را تولید کنید.
  • با استفاده از ابزارهای کلیدواژه می‌توانید بهترین کلمات و عبارت کلیدی مربوط به حوزه کاریتان را انتخاب کنید.
  • در اکانت خود، کمپین‌ها و گروه‌های تبلیغاتی مختلف و البته مرتبط به کسب و کارتان را قرار دهید.
  • یک صفحه فرود سازگار با موبایل طراحی کنید که دارای تصاویر با کیفیت خوب، فرم و یک تبلیغ خوب از شما باشد.
  • یک کد گوگل آنالیتیکس (Google Analytics)برای ردیابی در وبسایت خود قرار دهید.
  • کلید یک کمپین تبلیغاتی موفق، بهینه‌سازی و تست A/B تمام تبلیغات و صفحات فرود شماست.

اگر هنوز مردد هستید که آیا کار با گوگل ادوردز ارزش این پول را دارد یا خیر، بهتر است از کارهای کوچک شروع کنید و اگر کمپین‌های شما فروش مقرون‌ به صرفه و سودآوری ایجاد کردند آن‌ها را چند برابر کنید.

دقت کنید که خوشبختانه فعلا کاربران فارسی زبان هم می توانند از گوگل ادوردز استفاده کنند.(هرچند محدودیت هایی وجود دارد)

هرچند برای شارژ کردن اکانت خود باید از شرکت های واسطه استفاده کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.