بالون » بازاریابی » لید نرچرینگ

لید نرچرینگ (Lead nurturing) یا پرورش سرنخ

لید نرچرینگ چیست

لید نرچرینگ یا پرورش سرنخ، گسترش و تقویت رابطه بین شما و خریداران احتمالی، در هر مرحله از قیف فروش است.

در ادامه  صرفه نظر از زمینه کاری که انجام می دهید به 7 استراتژی لید نرچرینگ اشاره می کنیم.

8 استراتژ ی و روش لید نرچرینگ

  1. استفاده از محتوای هدفمند

وقتی صحبت از استراتژی جذب مشتریان می شود قطعا یک نسخه به درد همه نمی خورد. طبق تحقیقات اثبات شده جذب مشتریان با روش های درست بازاریابی محتوا می تواند نتایج را تا حد زیادی بهبود بخشد.

کار خود را با درک پرسونا منحصر به فرد خریدار خود آغاز کنید. سپس مجموعه ای از محتوای هدفمند را که برای پرورش هر پرسونای مشتری که بر اساس ویژگی هایی همچون علاقه، اهداف و عوامل بازاریابی طراحی شده است ایجاد کنید.

  • از چند کانال برای پرورش تکنیک های جذب مشتریان استفاده کنید

از 7 استراتژی لید نرچرینگ می توان به استفاده از روش چند کاناله اشاره کرد.  در گذشته بیشتر استراتژی جذب مشتریان شامل ایجاد کمپین ساده ی بازاریابی قطره ای ایمیل بود که ایمیل های عمومی را به لیستی از مشتریان احتمالی ارسال می کرد.

امروزه بازاریاب ها همچون شما به دنبال تکنیک ها و تکنولوژی های جدیدی که شامل پرورش ایمیل و فراتر از آن است هستند. با کمک پلتفرم های قدرتمند اتوماسیون بازاریابی، بازاریاب های با درایت در حال حاضر استراتژی های چند کاناله جذب مشتری را اجرا می کنند.

پرورش راه های جذب مشتری چند کاناله موثر اغلب ترکیبی از اتوماسیون بازاریابی،بازاریابی ایمیلی، رسانه های اجتماعی، ریتارگتینگ، وبسایت فعال و پویا و فراتر از فروش مستقیم را در بر می گیرد. از آن جا که روش های زیادی در این امر دخیل هستند، برای اجرای درست این کار، شما باید مطمئن شوید که تیم فروش و بازاریابی شما به خوبی همسو شده و به طور منسجم کار می کنند.

با روش های مختلف مشتریان احتمالی را به مشتریان دائم تبدیل کنید

  • روی تکنولوژی مولتی تاچ تمرکز کنید

استفاده از استراتژی تکنولوژی مولتی تاچ جزو 7 استراتژی لید نرچرینگ است. در حالی که پروسه خرید هر محصول و خدمات برای خریداران می تواند کاملا متفاوت باشد، تحقیقات نشان می دهد که به طور متوسط مشتریان از زمان آشنایی با شرکت شما تا زمانی که به مشتری دائمی تبدیل شوند 10 مورد بازاریابی دریافت می کنند.

همانطور که می توانید تصور کنید موفق ترین استراتژی های پرورش ایده برای جذب مشتری محتوایی را ارائه می دهند که با پاسخ به سوالات و نگرانی های معمول به مشتریان در پیشرفت پروسه خرید کمک می کند. علاوه بر روش های ایمیلی، در نظر بگیرید که چگونه می توانید از ترکیبی از انواع محتوا مانند شبکه های اجتماعی، پست های وبلاگ، اوراق سفید، ماشین حساب های تعاملی یا حتی پست مستقیم برای تبدیل مشتریان احتمالی به مشتریان دائم استفاده کرد.

  • با مشتریان احتمالی به موقع ارتباط برقرار کنید

مزیت های تماسهای پیگیری فوری کاملاً مشهود به نظر می رسد ، اما اکثر سازمان ها هنوز سریع عمل نمی کنند.

پرورش خودکار مشتری های احتمالی می تواند در دستیابی به گروه های زیادی از مشتریان به شما کمک کند، اما پیگیری به موقع ایمیل یا تماس تلفنی هنوز بهترین راه برای تبدیل مشترهای ورودی به فرصت های فروش واجد شرایط است. این امر به این دلیل است که شانس تبدیل مشتری احتمالی به فرصت فروش به طور تصاعدی بیشتر است زمانی که بلافاصله با مشتری احتمالی بعد از تبدیل وبسایت ارتباط برقرار می کنید.

وقتی یک تماس به موقع و برنامه ریزی شده را با مشتری ورودی برقرار می کنید ، بسیار موثرتر از هر حجم تماس سرد (کلد کال) است. شما بر اساس جستجوی اخیر آن ها دقیقا می دانید که مشتری به دنبال چه چیزی است- علاوه بر این شما اطلاعات کافی در مورد مشتری احتمالی برای انجام تحقیقات اولیه در مورد سازمانی که در آن کار می کنند و نقش آن ها در شرکت دارید.

  • ارسال ایمیل های شخصی

بازاریابی ایمیلی همچنان یک روش بسیار موثر در پرورش جذب مشتری است و شخصی سازی این ایمیل ها نتایج بهتری را به دنبال دارد. مطالعه ای که توسط Accenture انجام شد نشان داد که 41%  از مصرف کنندگان به دلیل عدم شخصی سازی مشاغل خود را تغییر داده اند.

راه های زیادی برای شخصی سازی ایمیل ها برای بهبود استراتژی جذب مشتری وجود دارد. زمانی که یک بازدیدکننده اقدامی مانند دانلود محتوای محصور شده شما، کلیک بر روی لینک های موجود در ایمیل شما، بازدید صفحات خاصی از وبسایت شما یا نشان دادن سطح بالای تعامل انجام می دهد شما می توانید ایمیل های فعال شده یا محرک را ارسال کنید.

وقتی که شما قدرت شخصی سازی بازاریابی را با ایمیل های محرک رفتاری ترکیب می کنید می توانید پیام های بازاریابی مناسب را دقیقا در زمان مناسب به افراد مناسب منتقل کنید.

  • از تاکتیک های لید اسکورینگ استفاده کنید

برای کسانی که تازه با مفهوم لید اسکورینگ آشنا هستند باید گفت که این روش برای رتبه بندی مشتریان احتمالی بر اساس مقیاسی استفاده می شود که نشان دهنده ارزش مشخص شده هر مشتری احتمالی برای سازمان است.

لید اسکورینگ را می توان در اکثر سیستم عامل های خودکار بازاریابی مانند نرم افزار crm ، با اختصاص مقادیر عددی به برخی از رفتارهای مرور وبسایت ، رویدادهای تبدیل یا حتی تعاملات رسانه های اجتماعی پیاده سازی کرد.

از نتیجه امتیاز به دست آمده برای تعیین اینکه کدام مشتری باید مستقیما توسط نماینده فروش پیگیری شود و کدام مشتری باید بیشتر پرورش داده شود مورد استفاده قرار می گیرد.

  • استراتژی های فروش و بازاریابی خود را همسو کنید

همسو کردن استراتژی فروش و بازاریابی آخرین استراتژی از 7 استراتژی لید نرچرینگ است. زمانی که فروش و بازاریابی با هم همسو شوند استراتژی های پرورش مشتری موفق تر می شود و نرخ حفظ مشتری بهبود می یابد.

برای اینکه هم فروش و هم بازاریابی در پرورش مشتری نقش موثری داشته باشند، نکات دقیق پروسه خرید مشتری را که باید بین تیم ها منتقل شود شناسایی کنید- برای این کار عوامل مختلفی مانند لید اسکورینگ، ثبت نام گردش کار و رویدادهای تبدیل را در نظر بگیرید.  

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن