بالون » آموزش سئو » سئو داخلی

سئو داخلی و 10 پارامتر اصلی به ترتیب الویت

سئو داخلی چیست؟

سئوی داخلی (On-page SEO) به تمام فعالیت هایی گفته می شود که به منظور سئو در داخل سایت انجام می شود.

سئوی داخلی علاوه بر انتشار محتوای مرتبط و با کیفیت ، شامل بهینه سازی عناوین ، برچسب های HTML (عنوان ، متا و سرصفحه و تصاویر) است؛ تا اطمینان حاصل کنید که وب سایت شما از تخصص ، اعتبار و قابلیت اطمینان بالایی برخوردار است.

سئو داخلی

سئوی داخلی بیشترین اهمیت را در فرآیند سئو دارد؛ زیرا به موتورهای جستجو کمک می کند تا وب سایت شما و محتوای آن را بفهمند ؛ همچنین تشخیص دهند که آیا محتوای شما مربوط به جستجوی کاربر است یا خیر.

مهمترین پارامترهای موثر در سئو داخلی

پارامترهای مختلفی در سئو داخلی تاثیر گذار هستند. ولی فقط تعدادی کمی از آنها تاثیر بسیار زیادی دارند، که در ادامه آنها را معرفی میکنیم.

توجه کنید ، اگر وقت خود را صرف سایر پارامترهای کم اهمیت کنید ، در واقع مرتکب اشتباه در استراتژی سئو خود شده اید.

پارامترهایی که در ادامه معرفی می شوند بسیار پر اهمیت هستند و بعید است بتوانید اینها را به طور کامل اجرا کنید، چه برسد که بخواهید وقت خود را برای پارامترهای کم اهمیت دیگر هم صرف کنید.

1.  Title Tag

تگ عنوان ، یک تگ HTML است؛ که در قسمت head هر صفحه وب وجود دارد ، نشانه یا زمینه اولیه ای را در مورد موضوع صفحه مربوطه که در آن قرار دارد ارائه می دهد.
این صفحه به طور برجسته در صفحات نتایج موتور جستجو (معمولاً به عنوان پیوند قابل کلیک) و همچنین در پنجره مرورگر نشان داده می شود.

2. E-A-T

E-A-T که مخفف( Expertise, Authoritativeness, and Trustworthiness, ) یعنی تخصص ، اعتبار و اعتماد است ، چارچوبی است که رتبه دهندگان گوگل برای ارزیابی سازندگان محتوا ، صفحات وب و وب سایت ها به طور کلی از آن استفاده می کنند.

گوگل می خواهد مطمئن شود سایت هایی که محتوا با کیفیت بالا تولید می کنند دارای رتبه بهتری هستند و سایت هایی که محتوا با کیفیت پایین ایجاد می کنند از نمایش کمتری برخوردار هستند.

بین آنچه گوگل محتوا با کیفیت را در نظر می گیرد و آنچه در نتایج جستجو نمایش داده می شود رابطه روشنی وجود دارد.

3. توضیحات متا

توضیحات متا یک نقطه بهینه سازی مهم است؛ توضیحات متا ، متا تگ هایی که توضیحاتی در مورد صفحه ارائه می دهند ، اغلب در SERP ها در زیر عنوان صفحه نمایش داده می شوند؛ در حالی که گوگل معتقد است توضیحات متا در رتبه بندی کمک نمی کند.

بهینه سازی توضیحات متا به درستی می تواند به بهبود موارد زیر کمک کند:

نرخ کلیک CTR / درک کیفیت نتیجه / درک آنچه وب سایت شما ارائه می دهد.

4. کیفیت محتوا

آیا می خواهید محتوای وب سایت شما در جستجو به خوبی عمل کند؟ پس شروع به نوشتن تیترهای جذاب کنید.

ارائه عنوان برای یک پست وبلاگ ممکن است بسیار اساسی به نظر برسد ، اما یک عنوان خوب می تواند به معنای تفاوت بین یک کلیک و یک تصور باشد – به همین دلیل ایجاد آنها به صورت استراتژیک مهم است.


تیترهای شما باید توجه کاربران را برانگیزد تا در SERPs برجسته شود و کاربران را مجبور می کند تا بر روی ادامه مطلب کلیک کرده و به خواندن بقیه مطالب ادامه دهند.

5. کلمه کلیدی Cannibalization

هرچه تعداد صفحات بیشتری برای یک کلمه کلیدی داشته باشید ، رتبه بهتری برای آن کلمه کلیدی نخواهید داشت !!!.

هدف قرار دادن یک اصطلاح خاص در چندین صفحه می تواند باعث “کنیبالیزیشن” شود که پیامدهای فاجعه باری برای SEO شما دارد.

وقتی چندین صفحه برای یک کلمه کلیدی یکسان داشته باشید ، در واقع با خودتان رقابت می کنید؛ بنابر این باید تشخیص دهید که آیا صفحات با کلمات کلیدی تکراری در سایت شما وجود دارد یا نه و اگر هست آنها را اصلاح کنید..

6. برچسب های سرصفحه

برچسب های سربرگ عناصر HTML (H1-H6) هستند که برای شناسایی سرفصل ها و عناوین فرعی درون محتوای شما از سایر انواع متن (به عنوان مثال ، متن پاراگراف) استفاده می شوند؛ برچسب های header برای رتبه بندی سایت شما اهمیت چندانی ندارند ، اما این برچسب ها هنوز عملکرد مهمی را برای کاربران و SEO شما انجام می دهند.

آنها می توانند به صورت غیر مستقیم بر رتبه بندی شما تأثیر بگذارند:

خواندن مطالب را برای بازدیدکنندگان آسان تر و لذت بخش تر می کند.

ارائه غنی کلمات کلیدی در مورد محتوای شما برای موتورهای جستجو.

7. SEO نگارش
یک استراتژی پشت نوشتن محتوا سئو وجود دارد – و این چیزی بیشتر از تحقیق کلمات کلیدی نیست؛ تولید محتوا کار ساده ای نیست؛ به یاد داشته باشید که شما برای افراد محتوا می نویسید بنابراین این محتوا باید با کیفیت بالا ، قابل توجه و مرتبط باشد.

8. حسابرسی محتوا

بیشتر تولیدکنندگان محتوا بر ایجاد محتوا جدید متمرکز شده اند و فراموش می کنند محتوا موجود خود را ممیزی کنند. و این یک اشتباه است.

ممیزی محتوا موجود بسیار مهم است زیرا به شما کمک می کند تا:

ارزیابی کنید که آیا محتوای موجود شما به اهداف خود می رسد و ROI را به دست می آورد یا خیر.

تشخیص دهید که آیا اطلاعات موجود در محتوای شما هنوز دقیق است یا کهنه شده است؛ تعیین کنید که چه نوع محتوا برای شما کار می کند.

ممیزی محتوا می تواند به استراتژی SEO شما کمک زیادی کند و باید به طور منظم انجام شود.

9. سرعت لود سایت

کاربران اصولا کم حوصله هستند. بهترین سایتها هم اگر دیر لود بشوند بخش قابل توجهی از کابران خود را از دست می دهند.

پس بهینه سازی سرعت لود را همواره در نظر داشته باشید تا سایت شما در کمترین زمان ممکن لود شود.

بهینه سازی سرعت لود شامل بهینه سازی کدها، انتخاب سرور مناسب ، بهینه سازی تصاویر و ویدئو ها و برخی جزئیات دیگر می شود.

اگر می خواهید در مورد بهینه سازی سرعت لود بیشتر بدانید به افزایش سرعت سایت مراجعه کنید، همچنین اگر سایت وردپرسی دارید در گام اول می توانید تنظیمات سئو وردپرس را مطالعه نمایید.

10. تعامل کاربر

افزایش عناصر SEO در صفحه وب سایت شما تنها نیمی از راه است؛ نیمه دیگر این است که اطمینان حاصل کنید که کاربران باز نخواهند گشت اما در عوض ، آنها به مشاهده محتوا شما ادامه می دهند ، با آن ارتباط برقرار می کنند و به دنبال موارد بیشتر هستند.

حفظ کاربران به خودی خود یک چالش بزرگ است ، اما شدنی است؛ برای افزایش مشارکت کاربر ، بر جنبه هایی مانند سرعت سایت ، تجربه کاربر و بهینه سازی محتوا و موارد دیگر تمرکز کنید.

نتیجه

اگر می خواهید شانس وب سایت خود را برای نمایش در نتایج جستجو افزایش دهید ، توجه به سئو داخلی بسیار مهم است.

بهینه سازی عوامل سایت به طور منظم می تواند به بهبود رتبه ، ترافیک سایت شما کمک کند.

اگر مایل به یادگیری بیشتر در حوزه سئو هستید می توانید در دوره آموزشی سئوکار خبره شرکت کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن