بالون » آموزش سئو » تولید محتوا

آموزش تولید محتوا

تولید محتوا چیست؟

تولید محتوا یعنی ارائه اطلاعات ارزشمند. این اطلاعات می توانند در قالب متن، عکس ، فیلم یا صوت و غیره ارائه شوند.

توجه داشته باشید که زمانی می توانیم به یک متن ، عکس یا غیره کلمه محتوا را نسبت دهیم که آنها دارای ارزش باشند.

آموزش تولید محتوا بالون

نوشتن یک متن یا تولید یک فیلم که واقعا ارزشی نداشته باشند به معنی تولید محتوا نیست.

به همین دلیل است که همواره تاکید میکنم به جای عبارت تولید محتوا از عبارت تولید اطلاعات ارزشمند استفاده کنید

این عبارت باعث می شود که فراموش نکنید هدف اصلی چیست

روش های تولید محتوای جذاب

این سوال خیلی مهمی است

تولید محتوا کار بسیار پر اهمیتی است و اگر می خواهید محتوا جذاب باشد باید کسی که در حوزه مورد نظر واقعا دارای اطلاعات ارزشمند است تولید محتوا را انجام دهد.

تولید محتوا توسط افرادی که در حوزه مورد نظر دانش ندارند فقط وقت و انرژی را هدر می دهد.

پیشنهاد میکنم ویدئو زیر را ببینید و نگاه صحیح به تولید محتوا داشته باشید.

چه محتوایی تولید کنم

وقتی می خواهید محتوا تولید کنید این سوال سخت و همیشگی در ذهنتان ظاهر می شود. من پاسخ های زیادی به شما میدهم.

تولید محتوای آموزشی

تولید محتوای آموزشی یکی از بهترین روش های تولید محتوا است. در هر زمینه ای که فکر میکنید مشتریان بالقوه شما نیاز به یادگیری دارند محتوای آموزشی تولید کنید.

مثلا اگر فروشنده لوازم شیرینی پزی هستید، احتمالا آموزش طرز تهیه کیک و شیرینی ایده خوبی برای بازاریابی محتوا شما باشد.

کیک و شیرینی

تولید محتوای تحلیلی

بازار خودرو

یکی دیگر از روش های تولید محتوا ، بررسی و تحلیل موضوعاتی است که در آنها تخصص و دانش دارید.

به عنوان مثال اگر یک مشاور اقتصادی هستید تحلیل و بررسی بازار خودرو یا مسکن می تواند ایده های خوبی برای تولید محتوا توسط شما باشد.

تولید محتوای مقایسه

مقایسه یکی از بهترین ایده ها برای تولید محتوا است.

مثلا اگر شما یک فروشگاه گوشی موبایل دارید ، مقایسه امکانات گوشی های مختلف می تواند یک ایده جذاب برای تولید محتوا باشد.

مقایسه گوشی اپل با سامسونگ

محتوای نقد و بررسی

فیلم سینمایی مارمولک
تصویری از فیلم سینمایی مارمولک با بازی پرویز پرستویی

ایده دیگری که در هنگام تولید محتوا می توانید استفاده کنید ، نقد و بررسی موضوعات ، محصولات و یا خدمات مرتبط با حوزه مد نظرتان است.

مثلا اگر یک آموزشگاه سینمایی دارید ، یک راه این است که به نقد و بررسی فیلم های مناسب بپردازید.

محتوای خبری

تولید محتوای خبری یکی از قدیمی ترین شیوه های تولید محتوا است. اما توجه داشته باشید که این نوع تولید محتوا نسبت به سایر روش ها کمی سختتر است.

شما باید همواره به روز باشید و مثل یک خبرنگار سریعا از اتفاقات پیرامون حوزه کاری خودتان مطلع شوید.

هیچ کس به دنبال اخبار تاریخ گذشته نیست.

ضمنا وقتی صحبت از اخبار می شود ، شاید ابتدا ذهنتان به سراغ یک سایت خبری برود که عموما موضوعات سیاسی یا اقتصادی را مطرح می کند. ولی راه های دیگری هم در زمینه موضوعات خبری برای تولید محتوا وجود دارد.

مثلا خبررسانی در مورد جدید ترین خودروهای جهان، اخبار ستاره شناسی، اخبار مربوط به حوزه کتاب، خبرهای مربوط به حوزه کودک و هزاران ایده دیگر.

خبرنگار

تولید محتوا توسط کاربر

کفش

این یک ایده عالی است.

از مشتریانتان بخواهید برای شما محتوا تولید کنند.

مثلا اگر محصولی دارید از مشتریان بخواهید یک ویدئو از زمان استفاده محصول بگیرند و تجربه خود را با دیگران به اشتراک بگذارند. سپس شما آن را منتشر کنید.

یا اگر مشتریان شما از محصولات شما به نتایجی رسیده اند می توانید از آنها بخواهید که این نتایج را در یک ویدئو تعریف و برای شما ارسال کنند.

مثال دیگر ، اگر فروشنده کفش هستید از مشتریان بخواهید کفش شما را بپوشند و هنگام استفاده، عکس بگیرند.

ویدئو های رضایت مشتری هم شاید نوعی از همین مدل تولید محتوا باشد، ولی با کمی خلاقیت می توانید ایده های بسیار بهتری مطرح کنید.

نکته: وقتی از این روش تولید محتوا استفاده می کنید ، حتما پرسونا مشتریانتان را نظر بگیرید.

تهیه و تولید راهنمای خرید

حتما برای شما هم پیش آمده است که بخواهید وسیله ای بخرید اما اطلاعات کافی در زمینه آن ندارید و در دنیای پر تنوع امروز نمیدانید بین محصولات موجود در بازار کدامیک مناسب شما است.

این مشکل برای خیلی ها وجود دارد ، پس از این فرصت استفاده کنید و در زمینه ای که تخصص دارید راهنمای خرید بنویسید.

مثلا اگر فروشنده تجهیزات صدا برداری و تصویر برداری هستید، نوشتن راهنمای خرید دوربین یک ایده خوب است.

دوربین

تولید محتوای آماری

خرید اینترنتی

ارائه اطلاعات را با آموزش اشتباه نگیرید.

در این روش تولید محتوا شما می توانید اطلاعات مختلفی را در حوزه های گوناگون تولید و منتشر کنید.

دقت کنید که در این مورد نیاز نیست که حتما شما اطلاعات را تحلیل و بررسی کنید و یا از آنها نتیجه گیری کنید. هرچند اگر می توانید این کار را به درستی انجام دهید خودش هم ایده خوبی است.

مثلا ارائه قیمت ، اعلام زمان برگزاری تئاتر و کنسرت، آمار میزان خرید اینترنتی افراد سال 1400 یا میزان رشد نقدینگی در یک بازه زمانی، علاقه مردم به چه رنگی در خودرو بیشتر است، درصد سیستم عامل کاربران در ایران و هزاران ایده دیگر

تولید محتوای بیان تجربیات

این هم از ایده های جذاب است.

احتمالا شما هم در زمینه های مرتبط با کارتان تجربه هایی دارید که برای مخاطبان جذاب باشد. بیان این تجربه ها می توانید برای افراد مرتبط بسیار ارزشمند باشد.

دقت کنید تجربه به معنای تعریف کارهای واقعی است که انجام داده اید و نتیجه ای که گرفته اید، نه اینکه بر اساس نظرات خود افراد را نصیحت کنید.

تجربیات می توانند در حوزه های مختلفی باشند ، می تواند درباره یک روز خلبانی باشد، می تواند درباره نتیجه یک کمپین تبلیغات آنلاین باشد و یا بسیار موارد دیگر.

خلبانی

تهیه و تولید گزارش

تهیه و تولید گزارش

در هر حوزه ای که فعالیت می کنید، احتمالا رویداد ها و اتفاقاتی رخ می دهد که همه افراد نمی توانند در آن شرکت کنند و حضور داشته باشند.

می توانید از این رویداد ها گزارش تهیه کنید در برای افراد علاقه مند و مرتبط منتشر کنید.

مثلا در حوزه گردشگری فعالیت دارید ، میتوانید از نمایشگاه گردشگری یک گزارش تهیه کنید و منتشر نمایید.

یا اگر در حوزه کسب و کار فعالیت می کنید از همایش های و رویداد های مرتبط گزارش تهیه کنید.

تهیه مصاحبه

مصاحبه با افراد هم اگر به صورت درست فرد مصاحبه شونده را انتخاب کنید می تواند یک ایده تولید محتوای جذاب باشد.

معمولا اشخاص علاقه مند هستند که با افراد موفق و سرشناس بیشتر آشنا شوند و از نحوه عملکرد و ایده های آنها بیشتر مطلع شوند.

می توانید افرادی که فکر میکنید برای مخاطبان شما جذاب هستند را پیدا کرده و ترتیب یک مصاحبه را با آنها بدهید.

مصاحبه

جعبه گشایی (Unboxing) تولید محتوا با

جعبه گشایی آیفون 12

وجود محصولات مختلف و متنوع حداقل سودی که دارد این است که بهانه ای خوب برای تولید محتوا به شما می دهد.

جعبه گشایی یا آنباکسینگ ایده خوبی برای تولید محتوا است. در این روش شما جعبه یک کالای جدید را در جلوی دوربین باز میکنید و در مورد چیزی که می بینید به بینندگان توضیح میدهد.

تصور نکنید برای این کار باید حتما آن کالا را بخرید می توانید با فروشندگان کالاهای مورد نظرتون صحبت کنید و از آنها بخواهید که کالا را در اختیار شما قرار دهند.

این که چگونه بتوانید آنها را برای این کار متقاعد کنید به هنر مذاکره و روابط عمومی شما بستگی دارد.

تولید محتوا با مناظره

آدم ها عقاید و دیدگاه های متفاوتی نسبت به مسائل زندگی دارند.

دیدگاه های آن ها هم می تواند از زاویه دیدشان درست باشد و از نگاه دیگران درست نباشد.

همین تفاوت در دیدگاه انسانها می تواند فرصتی برای تولید محتوا باشد.

مناظره ای برای بیان دیدگاه های متفاوت در حوزه کاری خودتان ترتیب دهید و مخاطبان علاقه مند را جذب کنید.

انواع ایده اختصاصی برای تولید محتوا مشاغل

در این بخش به صورت اختصاصی ایده های ارزشمند را برای مشاغل مختلف مطرح میکنیم.

تولید محتوا گردشگری، هتل ها و آژانس های مسافرتی

برای یک هتل اولین مورد جاهای دیدنی شهر خودش است. برای یک آژانس مسافرتی جاهای دیدنی مقاصدی که بیشتر مسافر می فرستد.

برای هر دو اینها تولید محتوا در مورد جاهای دیدنی که بیشتر مسافران را هدف قرار میدهد بسیار عالی است.

تولید محتوا برای قنادی و شیرینی فروشی

اگر صاحب یک قنادی یا شیرینی فروشی هستید برای تولید محتوا این ایده ها را استفاده کنید. آموزش طرز تهیه انواع شیرینی، مسائل مربوط به برگزاری جشن عروسی، سالگرد ازدواج، جشن تولد.

تولید محتوا برای مزون

معمولا افرادی که به مد و لباس خیلی اهمیت میدهند، بهترین مشتریان شما هستند. پس تولید محتوا در مورد مد و پوشاک را در اولویت قرار دهید. سایر مواردی که مربوط به حوزه زیبایی می شود هم می تواند گزینه خوبی باشد. در نهایت انواع مراسمی که معمولا به لباس های نو نیاز دارند را هدف قرار دهید.

تولید محتوا برای موبایل فروشی

برای این مورد ایده بسیار زیاد است ولی یک اشکال وجود دارد ! تعداد رقبا بیشتر از ایده ها است. راه حل این است که کیفیت تولید محتوا را تا حد امکان بالا ببرید تا بر رقبا پیروز شوید. آموزش در حوزه تکنولوژی، موبایل، می تواند یکی از بهترین گزینه ها باشد تا عاشقان گوشی های موبایل را همراه خود کنید.

تولید محتوا برای باربری

راستش را بگویم کارتان کمی سخت است. ولی من همراه شما هستم نگران نباشید. اگر بیشتر کار اسباب کشی مد نظرتان است در حوزه خدمات منزل و سبک زندگی می توانید تولید محتوا کنید.

اگر حمل و نقل بین شهری انجام می هید وارد حوزه صنایع شوید و برای آنها مطلب بنویسید.

تولید محتوا برای طراحی سایت

اگر من باشم بیشتر در زمینه های بازاریابی، فروش، کسب و کار و کسب درآمد تولید محتوا میکنم. اینها به احتمال زیادی می توانند مشتری شما هم باشند.

تولید محتوا برای فروشندگان تجهیزات پزشکی

شاید پزشکان بیشتر مخاطب شما باشند. در این مورد سعی پیشنهادم تولید محتوا در زمینه فناوری ها، داروها و درمان های مرتبط با تجهیزات پزشکی شما است. ارائه آمار و اطلاعات جدید و البته معتبر.

تولید محتوا برای پزشکان

خب شاید واضح باشد که تولید محتوا برای انواع بیماری ها ، داروها و روش های درمان اولین گزینه است. ایده بعدی هم اخبار مربوط به حوزه پزشکی است.

تولید محتوا برای فروشندگان خودرو و لوازم یدکی

کاری که به نظر من باید انجام دهید آموزش برخی تعمیرات و عیب یابی های ساده خودرو است. آموزش برخی مسائل فنی و ساده خودرو که خیلی هم مطلع نیستند. مثلا چگونه شیشه شوی خودرو را تنظیم کنیم.

در کشور ایران می توانید از اخبار فروش خودرو و تغییرات قیمتی را هم به عنوان یک ایده تولید محتوا استفاده کنید.

تولید محتوا برای کارخانه ها و برندهای تولید مواد غذایی

آموزش آشپزی به خصوص با مواد غذایی که خودتان تولید می کنید. اگر ماده غذایی شما مربوط به گروه سنی خاصی است محتوایی که آنها مخاطبش هستند را تولید کنید.

تولید محتوا برای مهدکودک

بی نهایت ایده برای تولید محتوا در حوزه کودک وجود دارد. در واقع شما برای والدین آنها تولید محتوا می کنید ولی والدینی که کودک دارد.

نگهداری کودک، اسباب بازی ها، بازی های کودکانه، آموزش و تربیت کودک، روانشناسی کودک، تست های کودکان، تغذیه کودک، بهداشت کودک، مراقب و نگهداری و بسیاری ایده های دیگر.

تولید محتوا برای آموزشگاه های کنکور

تولید محتوا در مورد مباحث درسی و آموزش آنها بهترین ایده است. ایده بعدی در مورد دوران بعد از کنکور است یعنی رشته های دانشگاهی، مشاغل و آینده آنها. مصاحبه با افراد برتر کنکور هم می تواند کمک کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.