بالون » بازاریابی » انواع تبلیغات

انواع تبلیغات و ایده های خلاقانه تبلیغ

بهتر است ابتدا تعریف صحیح تبلیغات را بدانید

تعریف تبلیغات چیست؟

در تبلیغات، آنچه که حائز اهمیت است، خلق پیامی است که نظر یک شخص را جلب، و او را به اقدام ترغیب کند.

تبلیغات خوب به گونه ای طراحی می شوند که به شدت تاثیرگذار، به یادماندنی، و گاها با شیطنت هایی همراه باشد. تبلیغات از هرج و مرج های روزمره عبور کرده، توجه بیننده را بر هم زده، و دقت‌نظر او را مطالبه می کند. 

تبلیغات

چگونه تبلیغات تاثیر گذار داشته باشیم

به دلیل افزایش حجم تبلیغات تاثیر آن بر مخاطب به شدت کاهش یافته است.

اشتباهی که خیلی ها در زمان تبلیغات مرتکب می شوند، استفاده از راه حل های دم دستی مانند حراج و تخفیف است. با این روش مصرف کنندگان به جای اهمیت دادن به کیفیت و اعتبار محصول بیشتر به دنبال ارزانی هستند. این خطر بزرگی برای شرکت های تولیدی و خدماتی است.

به یاد داشته باشید مشتریانی که به خاطر ارزانی به محصول توجه می کنند خیلی زود با محصولات ارزان تر مواجه شده و از چرخه مشتریان شما خارج می شوند.

شناخت درست و صحیح مخاطب

مخاطب را درست بشناسید بعد تبلیغ را به او ارائه دهید، آیا این محصول به درد مخاطب می خورد ، آیا او توان خرید محصول را دارد و سوالاتی از این دست. اگر مخاطب را درست انتخاب نکنید بهترین تبلیغ جهان هم فروشی به همراه ندارد.

در فرصت محدود که تبلیغ به شما می دهد، باید آنقدر سنجیده و هوشمندانه عمل کنید تا در همان ابتدا ذهن مشتری را درگیر خود کنید.

در تبلیغات راستگو باشید

مخاطبان تبلیغات باید به شما اعتماد کنند ، پس باید هر ادعایی که در تبلیغات می کنید واقعی باشد و بر سر حرف و شعاری که در تبلیغ میزنید بمانید.

در دنیای امروز ما تبلیغات را به دو دسته تبلیغات آنلاین و تبلیغات آفلاین تقسیم میکنیم.

انواع تبلیغات آنلاین

  • سئو و بهینه سازی سایت
  • تبلیغات گوگل ادوردز
  • تبلیغات کلیکی
  • تبلیغات در شبکه های اجتماعی
  • آپارات
  • پیامک تبلیغاتی
  • تلویزیون
  • رادیو

انواع تبلیغات آفلاین

  • بیلبورد های تبلیغاتی
  • روزنامه
  • چاپ تراکت
  • هدایای تبلیغاتی
  • تبلیغ روی خودرو ها

ایده های خلاقانه برند های باهوش برای تبلیغ

امروزه دیگر تبلیغات مانند گذشته کار ساده ای نیست. برای یک تبلیغ موثر باید ایده و خلاقیت داشت.

تبلیغ مشترک میتسوبیشی و سیتروئن به مناسبت افتتاح کارخانه جدید مشترک در روسیه، واقعا عالی کار کردند.
تبلیغ یک شرکت باربری: اسباب کشی را برای شما ساده میکنیم
ایده جالب بسته بندی محصول
تبلیغات کیت کت
تبلیغ کیت کت
سمت چپ: میان وعده ای که می خورید
سمت راست: میان وعده ای که نیاز دارید
تبلیغات نسکافه
تبلیغات نسکافه
بسته بندی تبلیغ نان
بسته بندی تبلیغ نان
تبلیغات شرکت شیشه های امنیتی 3M
تبلیغات شرکت شیشه های امنیتی 3M
تبلیغات صحت
تبلیغات محیطی صحت
تبلیغات اسنیکرز
تبلیغات شکلات اسنیکرز : وقتی گرسنه اید، خودتان نیستید
تبلیغ اسنک
ایده بسیار خلاقه یک فروشنده برای تبلیغ اسنک
تبلیغ کوکاکولا
این یک تصویر برای آموزش مفاهیم ذهن است. جالب است بدانید که در این تصویر هیچ رنگ قرمزی استفاده نشده است! (برای اطمینان زوم کنید). ولی در پس تصویر تبلیغ کوکاکولا قرار دارد.
چرا شیوه های دم دستی مانند حراج و تخفیف در تبلیغات فایده ای ندارد؟

چون مشتریانی که به خاطر ارزانی جذب شما می شوند، خیلی زود با محصولی ارزانتر مواجه شده و شما را فراموش می کنند.

علت سخت شدن تبلیغات در دنیای امروز چیست؟

حجم تبلیغات در دنیای امروز بسیار زیاد است و مردم همیشه مشغول چیزی هستند، بنابراین جلب توجه آنها کار حضرت فیل است!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.